Galaxy note vs galaxy mega

Em beza di antara galaxy note dan galaxy grand hanya sedikit sahaja secara am nya.. yang ketara adalah saiz galaxy note 5.5" manakala saiz galaxy mea 5.8@ 6.3"..manakala processor plak note mempunyai quad core dan mega hanya dual core. Memandangkan saya ni hanyalah ingin menggunakan handphone sebagai alat perhubungan dan internet sahaja, memadai la dengan hanya dual core. Lagipun saya memang nak screen besar..hehe..maka survey la kat internet harga galaxy mega. Paling murah saya tengok di lazada kalo tak silap, rm1335.. tapi scren protector kena beli asing. So g la jalan2 kat carrefour, rm1400 dapat screen protector dan casing kulit..sukanya saya terhadap casing yang diberi..best sbb cantik la..hahaha.. semoga hp kali ini bertahan lama.. Seingat saya hp pertama saya adalah alcatel. Pastu 3310 nokia. 8250 nokia..motorola candy bar. Motorola flip. Nokia candy bar 3g.pastu lagi dapat free Nokia keypad getah semasa daftar celcom. Nokia N8 dan htc desire s..tu pun dpt free masa sambung contract maxis..hehe..ada lagi beberapa handphone yg saya guna tapi tak ingat dah jenis apa.haha..dari takde kaler hinggalah sekarang mcm2 hp boleh buat kan..cuma apple je saya tak pernah pakai. Samsung plak,ini first time.. alcatel, nokia, motorola(tablet pun saya pakai motorola, tahan lasak gitu.hehe.tp nk jual, org kedai pun taknak beli. Skrg jadi yang fatnin punya la.hehe)..yg tablet murah and handphone clone pun pernah beli.tapi tak tahan bateri mudah flat..huhu..

Comments

Popular posts from this blog

di mana nak bersalin kali ni ye?

Babylove growpants dan susu formula s26 pe gold