Travel

Sebenarnya saya ni suka giler g jalan2..tapi husband jenis ala2 nak proper..so susah gak la perancangannya..dulu sebelum ada anak,saya yg sll duk ajak ke sana ke sini..setakat nak tido hotel mana2,saya tak kisah je..penah je kami dr johor nak balik ke penang, saya nak singgah ke melaka.. malam tu,tak book mana2 hotel..so, gamble je g cari hotel yang ada.. so tido je kat hotel atas kedai mamak..rm50 je lagipun dah nak kul 1pagi dah..esoknya nak kuar awal, taknak g tido tempat agak mahal..rugi duit..rm50 pun, ada econ..hehe.. saya sebenarnya dulu kalo tak dapat masuk mana2 pusat pengajian, saya nak mintak jadi stewardess.. tinggi, lepas, sebab tinggi saya 162cm..berat lepas sebab umur 18 berat saya dalam 52kg je..skrg je mcm badak air..hahaa..kunun kalo jd stewardess dapat la saya pergi merata2 tempat kan..tapi Allah mempunyai perancangan yang lagi baik utk saya..saya dapat masuk matrik kat melaka, KMM pada umur 18thn..pastu saya dapat masuk UM,KL masa umur 19 tahun..pastu saya abis belajar, terus je saya dapat kerja ketika saya umur 23thn..sehingga kini saya masih kerja di tempat yang sama. Alhamdulillah..perjalananku agak smooth..terima kasih ALLAH..tentang travel plak,masa saya bujang n takde anak,kawan2 kaki berjalan tak aktif mcm sekarang..diorg skrg ni sakan ke bandung,vietnam, china..tambah2 time saya duk berpantang anak kedua ni..banyak sungguh agenda diorg..setakat ni saya just dapat jejak kaki kat semua negeri di semenanjung malaysia je..sabah sarawak pun belum..pastu hatyai di tahiland,medan dan padang,bukit tinggi indonesia..tu je..saya plan nak ke melbourne..tiket agak affordable dah,tapi masa plak..benci tul...time pas budak2 exam..poli ni keje tak de waktu senggang..sebelum exam,pulun ngajar..waktu exam,marking paper student..dah marking, bahagian nak kena buat statistik la, analisa la..sudahnya buka sem baru dah..ngajar sakan plak..tatau la bila boleh cuti sakan..kalo g melbourne,of cos la nak kena g byk hari kan...aaaaaaa, timing itu penting..tiket tolong la murah lagi nantiiii!!!!!saya nak g sana.......

Tadi duk baca blog geng2 travel buat saya lagi berkobar2..eh, dah la..nnt tension plak saya..emm, saya nak g wat journal nak kena submit 15hb esok lusa kalo sempat..nak present kat terengganu bulan 9...

Babai....

Comments

Popular posts from this blog

di mana nak bersalin kali ni ye?

Babylove growpants dan susu formula s26 pe gold