Welcome to the world,my baby boy...

Alhamdulillah,my baby boy selamat dilahirkan.. alkisahnya sebelum ini saya planned nak bersalin di pearl maternity hosp di sg.ara, pulau pinang. Dah buat check-up and scanned dah la..edd 15.5.2013,tapi saya masih lagi tak bersalin. Kena serah diri di hospital pada 21.5.2013..jadi tunggu je la..
Pada 20.5,masuk opis jap nak print keje sikit,dan aishah bgtau yg dr.rosita ni kalo lebih hari,dia tak nak sgt sbb takut jadi pape..buat saya gusar la plak sbb dah 5 hari post date..balik umah,pikir2,saya cuba called kpj lagi sekali..klinik dr.lim soo soo,doktor perempuan,dia pun baru lepas bersalin and baru join kpj..kerani dia ckp dalam rm2500-3000 utk 3hr 2mlm..so,called husband,dia kata ok je.lagipun dekat.kerani dia kata dtg lajumpa dr.lim dulu utk scan dan sebagainya.so,kami ke klinik kg.pertama dulu buat rutin checked-up..pastu kul 3 ke kpj penang.jumpa dgn dr.lim..dia scanned n checked semua ok..pastu dia checked jalan..
Dr.lim: dah buka 4cm. Ni kalo I pecahkan air ketuban,sekejap je nanti u bersalin la..kena induce,drip air la..
Me:oh ye ke..dah 4 cm..oo okkk..
Kerani: kak nak wheel chair tak?
Me: takpe la..jalan bagi mudah bersalin.hehe
Kerani tu nama rohana,dia mintak kami tggu kejap.so saya g beli 2 kotak air milo sebab nak amik tenaga nak teran jap lagi. Baru je nak duduk, rohana panggil utk ikut g labour room..dia risau sebab dah 4cm,so saya minum milo sambil jalan ke labour room.dlm lif,
Nurse: your patient?nak g mana?(tanya pada rohana)
Rohana:nak g labour room..4cm dah ni tau..
Nurse: no pain?tak sakit ke?
Me:emm,tak lagi setakat ni..(me,senyum je la..)
Masuk labour room jam 4.40pm,nurse dripped kan air dalam kul 4.55pm..dulu waktu fatnin,masukkan air jam 8.30pm,sakit bermula jam 9.30pm..so saya agak,dalam hampir pukul 6 nnt,sakit akan bermula dengan hebatnya.. pukul 5.22pm
Me: abang dah solat ke?
Hubby:belum..abg solat dulu la kan..
Me: ha a..doa byk2 kat saya tau..(sengih)
Jam 5.40pm,hubby tak masuk2 lagi..saya dah start la sakit sikit2..hehe..mana la en.hubby ni yer..tak lama pastu hubby masuk..lega..contraction dah kerap datang..saya sedut gas yg nurse bagi..pastu jam 6++,dah sakit sangat and dah sedut banyak gas..lali dah jugak jadinya tapi masih dengar apa yg dr n nurse bagitau..
Nurse+dr: teran lagi....ok ok..stop....
Ok,tarik nafas now teran..teran teran,teran lagi,ok goodddd.....
Rupanya baby dah kuar semua dah..masa teran yang kedua tu,utk bhgian bahu rupanya..lali sampai tatau dah..masa tu teran punya teran tapi sebenarnya mcm dah abis nafas dah,tp teran la jugak..baby kuar jam 6.19pm..alhamdulillah..selamat semuanya..
Hubby g azankan baby..saya dijahit oleh dr.lim walaupun tak perlu digunting,tp kena jahit gak..kat punggung sakit gak..huhu..pas kena jahit,husband masuk dgn fatnin kat labour room..fatnin pelik ada baby..
Fatnin:nak mama..
Mama:mama tgh bagi susu kat baby ni..mama sakit..
Fatnin: anin nak gak..mama,nak nengok baby..
Kesian fatnin nak mama..huhu..husband kissed dahi and says thank you sebab lahirkan baby..me,mcm biasa la,smiled..emm,handbag mahal satu,boleh?hahahha..takla,acah je..takdo la den nak mikir pasal handbag masa kat labour room tu la..hahaha..
Alhamdulillah,syukur pada Allah telah memberikan rezeki dan mempermudahkan urusanku..syukur sgt..trima kasih pd husband,ma abah,mak ayah, dan semua yg doakan saya..terima kasih..alhamdulillah...so,skrg ni,sy masih berehat di kpj penang..sj nak rehat lama sbb nak claim insuran hla..hehehe..

Comments

Popular posts from this blog

di mana nak bersalin kali ni ye?

Babylove growpants dan susu formula s26 pe gold